Publikálva: 2021. október 4.
Hatályba lépett: 2021.
október 4.
Állapot: hatályát
vesztette 2022. július 28.
Általános Szerződési Feltételek Online Menza Szolgáltatásra
A Rácz Péter egyéni vállalkozó (Székhely: 2113 Erdőkertes, Reveteg utca 40, Nyilvántartási szám: 55363558, Adószám: 71476375-1-33) mint Szolgáltató a Szerződésben meghatározott Online Menza szolgáltatás mint Szolgáltatás biztosítását vállalja a szolgáltatást megrendelő Előfizetők részére.
1. Fogalommeghatározások
1.1. Szolgáltató:
Rácz Péter egyéni vállalkozó (Székhely: 2113 Erdőkertes, Reveteg utca 40, Nyilvántartási
szám: 55363558, Adószám: 71476375-1-33)
1.2. ÁSZF:
jelen Általános Szerződési Feltétek Online Menza Szolgáltatásra.
1.3. Megrendelőlap:
A Szolgáltató által kialakított online szerződéskötési felületnek a
megrendeléssel kapcsolatos adatokat és paramétereket tartalmazó oldalai.
1.4. Előfizető:
a Megrendelőlapon meghatározott természetes személy, jogi személy vagy jogi
személyiség nélküli gazdasági társaság, aki vagy amely a Szolgáltatást igénybe
veszi.
1.5. Szerződés:
a Szolgáltatás igénybevételére az Előfizető és a Szolgáltató között létrejött
megállapodás, amely az ÁSZF-ből és a Megrendelőlapból áll.
1.6. Szolgáltatás:
az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi
CVIII. törvény (a továbbiakban: Eker. tv.) 2. § le) pontjában meghatározott alkalmazásszolgáltatás,
amelynek keretében a Szolgáltató az Előfizető által előfizetett Szolgáltatási
csomagnak megfelelő műszaki jellemzőkkel (webes felület, adminisztrációs
program, támogatás, archiválás, stb.) bíró alkalmazásszolgáltatás
igénybevételét biztosítja Előfizetőnek.
Az Előfizető nem kezeli vagy karbantartja az alapul fekvő infrastruktúrát,
azonban kezeli és karbantartja az elérhetővé tett adatokat, programot és egyéb
állományokat.
1.7. Díjszabás:
a Szerződés alapján a Szolgáltatás igénybevételére tekintettel Előfizető által
fizetendő díjakat tartalmazó, a Szolgáltató által a Szolgáltatás honlapján
közzétett árazás.
1.8. Fél
vagy Felek: Szolgáltató és Előfizető külön-külön vagy együttesen.
2. Szolgáltatási feltételek
2.1. Szolgáltató a szerződés keretében az Előfizetőnek a Szolgáltatási csomagnak megfelelő műszaki paraméterű (webes felület, adminisztrációs program, támogatás, archiválás, stb.) Online Menza rendszerhez való hozzáférést biztosítja, amennyiben a megrendeléstől számított 10 munkanapon belül, az Előfizető részére kiállított és megküldött proforma számla ellenértéke a Szolgáltató bankszámláján jóváírásra kerül. Szolgáltató éves 99,9%-os rendelkezésre állással biztosítja a Szolgáltatás elérését. Ennek keretében a Szolgáltató a biztonságos működéshez szükséges megfelelő hardver- és szoftvereszközöket alkalmaz, és megfelelő környezeti feltételeket kínál.
2.2.A
Szolgáltatás igénybevétele windows operációs rendszer alatt futó program
valamint online szülői felületen keresztül történik.
2.3. Előfizető
kiegészítő szolgáltatásként külön díjazás ellenében speciális támogatási
feladatokat kérhet.
2.4. Előfizető
a Szolgáltatás keretében nem az érintett hardver- vagy szoftvereszköz felett,
csak a megrendelt Szolgáltatás felett szerez a Szerződésben meghatározott
terjedelmű rendelkezési jogot. Előfizető jogosult a Szolgáltatás keretében az
előfizetett online menza rendszeren adatokat rögzíteni, módosítani, törölni, de
ezen tevékenysége során nem folytathat a Büntető Törvénykönyvbe ütköző vagy
egyébként jogellenes cselekményt.
2.5. Előfizető
tudomásul veszi, hogy részére a Szolgáltató a Szolgáltatás alapjául szolgáló
informatikai eszközökhöz fizikai hozzáférést nem biztosít, az adatok kizárólag
elektronikus úton hozzáférhetőek számára.
2.6. Előfizető
felel azért, hogy a Szolgáltatás keretében általa feltöltött vagy egyéb módon
létrehozott adatairól (dokumentumok, adatok, stb.) saját biztonsági mentést
készítsen. Biztonsági mentés készítésére a windows rendszeren futó
adminisztrációs program segítségével tudja elvégezni. Szolgáltató szerver
oldali adatmentést a szolgáltatáson kívüli díjmentes lehetőségként biztosítani
kívánja Előfizető részére napi, heti, havi rendszerességgel, de ennek
elmaradásáért Szolgáltató semmiféle felelősséget nem vállal.
2.7. Szolgáltató
a szolgáltatás keretein belül keletkezett archív adatokat 3 évig tárolja. Ezt
követően a megrendelt szolgáltatási csomagtól függően az adatokat törli, vagy
archiválja és törli. A törlés tényéről az előfizetőt legalább egy hónappal
előbb elektronikus levél (e-mail) formájában értesítésti. Archiválás esetén a
keletkezett archívumot az előfizetőnek átadja, az archív adatokat tovább nem
tárolja.
2.8. A
Szolgáltatás átmeneti szünetelését okozó rendszeres karbantartás alkalmanként 6
óránál nem lehet hosszabb. A rendszeres karbantartások száma félévente nem haladhatja
meg a 20 órát. A Szolgáltatás szünetelésével nem járó karbantartást Szolgáltató
korlátlan időtartamban végezhet. A Szolgáltatás átmeneti szünetelését okozó
rendszeres karbantartási idő nem számít bele a rendelkezésre állási idő
számításába.
2.9. Szolgáltató
a Szolgáltatás átmeneti szünetelését igénylő rendszeres karbantartási munkákról
Előfizetőt a munka megkezdését megelőzően legalább 24 órával a
kapcsolattartásra vonatkozó szabályok szerint tájékoztatja. A tájékoztatásban
Szolgáltató köteles ismertetni a rendszeres karbantartás célját, valamint, hogy
a szünetelés várhatóan mikor és milyen időtartamban következik be.
2.10. Amennyiben
a Szolgáltatás szünetelése Szolgáltatónak felróható okból következik be, úgy
Előfizető díjvisszatérítésre jogosult, az alábbiak szerint. A díjvisszatérítés
mértéke a vállalt rendelkezésre állás alulteljesítése után 1%-os
alulteljesítésenként az adott Szolgáltatáshoz kapcsolódó havidíj 10%-a, de
legfeljebb összesen az adott havi havidíj 100%-a. Hosszabb díjfizetési időszak
esetén havidíj alatt az időszaki díj egy hónapra arányos része értendő, így
például éves díjfizetés esetén havidíj alatt az éves díj 1/12 része értendő.
Szolgáltató a díjvisszatérítést a következő díjbekérő(kö)n írja jóvá, Előfizető
kérésére.
2.11. Szolgáltató
a kötbér mértékén túl a Szolgáltatás szüneteléséből adódó károkért nem felel.
2.12. Amennyiben
Szolgáltatónak felróható hibából adódó szünetelés időtartama
- folyamatos szünetelés esetén egy alkalommal a 12 órát, vagy
- egymást követő 3 hónapon belül a 40 órát
meghaladja,
az a Szerződés Szolgáltató általi súlyos megszegését jelenti. Ilyen esetben
Előfizető a Szerződést azonnali hatállyal felmondhatja.
2.13. Bizonyítottan
a Szolgáltató hibájából előállt adatvesztés esetén Szolgáltató átalány
kártérítést köteles fizetni Előfizető részére. Az átalány kártérítés összege
megegyezik a Szolgáltatásra eső tárgyhavi díj, előre fizetés esetén a díjnak az
adott hónapra eső összegével. Előfizető tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatások
nyújtásának sajátosságai miatt Szolgáltató ezen túlmenően nem felel az
adatvesztés miatt keletkezett károk kiküszöböléséhez szükséges költségekért.
2.14. A
fenti korlátozások nem vonatkoznak a szándékosan, súlyos gondatlansággal vagy
bűncselekménnyel okozott, továbbá az életben, testi épségben, egészségben
okozott károkra. A Szerződés szerinti díjak a jelen pont szerinti
felelősségkorlátozásra is tekintettel kerültek megállapításra.
2.15. Előfizető
a Szolgáltatást harmadik személy(ek)re át nem ruházhatja Szolgáltató előzetes engedélye
nélkül. E kötelezettség megszegése a Szerződés súlyos megszegésének minősül és
arra hivatkozva Szolgáltató jogosult a Szerződést azonnali hatállyal
felmondani.
2.16. A
Szolgáltatás részletes technikai feltételeit, szolgáltatásminőségi követelményeit,
valamint a Szolgáltatáshoz kapcsolódó támogatási szolgáltatásokat (ideértve a
karbantartási ablakokat is) a Szolgáltatás honlapja tartalmazza. Szolgáltató
jogosult e technikai paraméterek egyoldalú módosítására, az alábbiak szerint:
- ha a módosítás alapjaiban érinti a Szolgáltatás jellemzőit, úgy azokat Szolgáltató az ÁSZF módosítás szabályai szerint jogosult egyoldalúan módosítani;
- ha a módosítás nem érinti alapjaiban a Szolgáltatás jellemzőit, azokat Szolgáltató bármikor jogosult egyoldalúan módosítani, külön bejelentési kötelezettség nélkül.
2.17. Szolgáltató
jogosult a Szolgáltatás részleges vagy teljes korlátozására, amennyiben
biztonsági incidenst észlel, melynek forrása az Előfizető Szolgáltatása. Ilyen
biztonsági incidensnek számítanak többek között az alábbi esetek: kártékony
program terjesztése, hálózati támadásban való részvétel.
3. Díjfizetés
3.1. A
Szolgáltatás igénybevételéért Előfizető – választása szerinti időszakra – előre
díjfizetésre köteles. Az Előfizető által fizetendő díjak összegét a
Szolgáltatás pontos tartalma határozza meg a Szolgáltató által közzétett
mindenkori Díjszabás alapján. Az esetleges egyszeri díjakat, Szolgáltató azok
felmerülését követő, következő díjbekérőben számlázza ki Előfizetőnek.
3.2. Szolgáltató
a számlázási időszak kezdete előtt legalább 10 nappal Előfizető részére az
esedékes díjról díjbekérőt (proforma számlát) állít ki.
3.3. Előfizető
az esedékes díjat az alábbiak szerint köteles megfizetni a díjbekérőn szereplő
fizetési határidőig:
- Szolgáltató bankszámlájára történő átutalással,
- bankkártyás fizetéssel,
- Előfizető külön igénybejelentése alapján készpénzben,
- Szolgáltató által esetlegesen elérhetővé tett egyéb fizetési módokon.
3.4. A
kifizetés akkor minősül teljesítettnek, amikor az a Szolgáltatónál a számla
szerinti pénznemben teljes összegben jóváírásra kerül. Szolgáltató ezzel egy
időben az Előfizető számára a díjbekérőt felváltó hiteles elektronikus számlát
állít ki.
3.5. Előfizető
akkor is köteles az esedékes rendszeres díjat határidőben megfizetni, ha e
határidőig a vonatkozó díjbekérőt nem kapta meg; köteles azonban ilyenkor
haladéktalanul értesíteni a Szolgáltatót.
3.6. Szolgáltató
nem tartozik felelősséggel, ha az Előfizető általi fizetés a fizetésben
közreműködő szolgáltató (Barion, fizetési gateway, posta, stb.) hibájából nem
kerül jóváírásra vagy adminisztrálásra a Szolgáltatónál.
3.7. Előfizető
késedelmes fizetés esetén késedelmi kamat fizetésére köteles, melynek mértéke a
mindenkori jegybanki alapkamat 7%-kal növelt összege.
3.8. Ha
Előfizető a Szerződés alapján Szolgáltatónak fizetendő díjakkal a Szolgáltató
emailben vagy írásban megküldött fizetési felszólítása ellenére 7 napot
meghaladó késedelembe esik, úgy Szolgáltató az első fizetési felszólítást
követő 6. naptól kezdve jogosult a Szolgáltatást felfüggeszteni vagy
korlátozni. A díjak fizetésére Előfizető a felfüggesztés vagy korlátozás
időtartama alatt is teljes körűen köteles.
3.9. Előfizető
legfeljebb naptári félévente egy alkalommal jogosult legfeljebb 15 napos
fizetési haladékot igényelni. A fizetési késedelemre vonatkozó rendelkezések
kizárólag akkor nem alkalmazandók, ha a fizetés esedékességéig Szolgáltató
jóváhagyta Előfizető fizetési haladék iránti kérelmét.
3.10. Szolgáltató
a vonatkozó jogszabályok előírásainak megfelelő hiteles elektronikus számlát
állít ki a díjról. Előfizető tudomásul veszi és elfogadja, hogy papír alapú
számlát Szolgáltató nem állít ki.
3.11. Azokban
az esetekben, amikor Előfizető díjvisszatérítésre jogosult, kérésére
Szolgáltató az érintett számla kiegyenlítésekor használt fizetési módon végzi a
visszatérítést. Szolgáltató Előfizető jelzését követően – felmerülő saját
költségeinek vagy egyéb kezelési költsége levonása után – 14 napon belül
végrehajtja a visszatérítést. A visszatérítés végrehajtásáról Előfizető
emailben értesítést kap. A felmerülő kezelési költségről Szolgáltató számlát
állít ki.
4. Felelősség
4.1. Előfizető
a Szolgáltatást kizárólag jogszerű célra és módon veheti igénybe. Előfizető
felelősséggel tartozik az általa a Szolgáltatónak vagy harmadik személyeknek
okozott károkért és egyéb esetleges jogsértésekért (szellemi alkotások
védelmének megsértése, DDoS).
4.2. Előfizető
köteles az általa létrehozott felhasználói fiókoknak biztonságos jelszavakat
megadni és a jelszavakat felelősen használni, hogy harmadik, illetéktelen fél
tudomására ne kerüljenek. Az esetleges jogosulatlan hozzáférésből eredő károkért
Előfizető felel.
4.3. Szolgáltató
nem felel azért, ha partnerszolgáltatói (akiktől hálózati elérési szolgáltatást,
tárhelyszolgáltatást veszi igénybe) hálózati incidens miatt korlátozzák, szűrik
a forgalmat. Az Előfizető mindent megtesz azért, hogy olyan esemény ne
következzen be, mely más szolgáltatók számára is biztonsági eseményt jelent
vagy kárt okoz.
4.4. Bizonyítottan
a Szolgáltató hibájából előállt adatvesztés esetén Előfizető kártérítési
igénybejelentése alapján Szolgáltató visszatéríti az érintett Szolgáltatásra
eső tárgyhavi díj összegét. Előfizető tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatások
nyújtásának sajátosságai miatt Szolgáltató ezen túlmenően nem felel az
adatvesztésből vagy az elmaradt haszonból származó károkért, illetve a
keletkezett károk kiküszöböléséhez szükséges költségekért.
4.5. A
Megrendelőlap esetleges eltérő rendelkezése hiányában Szolgáltató előző
bekezdés körébe nem tartozó, Szolgáltató felelősségi körébe tartozó
káreseményekért való felelőssége is korlátozott, az legfeljebb az Előfizető
által a Szerződés alapján Szolgáltatónak fizetendő 3 havi rendszeres díj
összegéig terjed.
4.6. A
fenti korlátozások nem vonatkoznak a szándékosan, súlyos gondatlansággal vagy
bűncselekménnyel okozott, továbbá az életben, testi épségben, egészségben
okozott károkra. A Szerződés szerinti díjak a jelen pont szerinti
felelősségkorlátozásra is tekintettel kerültek megállapításra.
4.7. Ha
a büntető ügyekben eljáró bíróság a Szolgáltató tárhelyén tárolt elektronikus
adat ideiglenes, vagy végleges hozzáférhetetlenné tételét rendelte el,
Szolgáltató a bíróság erről szóló határozata alapján az Eker. tv. 12/A §-ban
foglaltak szerint jár el és ideiglenesen, vagy véglegesen eltávolítja
tárhelyéről a bírósági határozatban megjelölt elektronikus adatot. Szolgáltató
az elektronikus adat ideiglenes, vagy végleges eltávolítását a bírósági
határozat kézhezvételét követő egy munkanapon belül hajtja végre és erről az
érintett Előfizetőt, vagy, ha a tárolt elektronikus adat nyilvánosan
hozzáférhető volt a tárhely felhasználóit haladéktalanul tájékoztatja.
Szolgáltató ezen eljárása nem számít a Szerződés megszegésének.
4.8. Amennyiben
a bíróság később az ideiglenes hozzáférhetetlenné tételt megszünteti, vagy a
büntetőeljárás befejezésekor az elektronikus adat visszaállítására kötelezi a
Szolgáltatót, ennek a Szolgáltató a bírósági határozat kézhezvételét követő egy
munkanapon belül tesz eleget.
4.9. Szolgáltató
a Szerződéshez kapcsolódó dokumentumokat és igazolásokat valamint a birtokába
jutott adatokat a Szolgáltatással kapcsolatos igények érvényesítése érdekében a
Szerződéssel kapcsolatos igények megszűnése napjától számított egy évig, de
legalább a Szerződés hatálybalépésétől számított öt évig megőrzi.
4.10. Előfizető
tudomásul veszi, hogy az értesítési-eltávolítási eljárás, valamint az
elektronikus úton közzétett jogellenes adat ideiglenes, vagy végleges
hozzáférhetetlenné tétele vonatkozásában a Szolgáltató nem felelős az érintett
információ/elektronikus adat eltávolításáért vagy az ahhoz való hozzáférés
biztosításának megszüntetéséért.
4.11. Az
értesítési-eltávolítási eljárással, valamint az elektronikus úton közzétett
jogellenes adat ideiglenes, vagy végleges hozzáférhetetlenné tételében érintett
tartalmakkal kapcsolatos, Szolgáltatóval szemben harmadik személyek általi
igényérvényesítés esetén Előfizető köteles Szolgáltató helyébe lépni, illetve –
ha ennek akadálya van – minden segítséget megadni részére a követeléssel
szembeni eredményes védekezéshez. Előfizető az ilyen eljárások költségeit
Szolgáltatónak köteles megtéríteni, illetve hogy mindent elkövet annak
érdekében, hogy Szolgáltatót érdeksérelem ne érje.
4.12. Előfizető
a polgári jog szabályai szerinti teljes kártérítési felelősséggel tartozik az
általa a Szolgáltató adataiban okozott minden kárért.
4.13. Egyik
Fél sem felel a Szerződés szerinti kötelezettsége nem, vagy hibás
teljesítéséért azon esetekben, amikor olyan, mindkét Fél érdekkörén kívül eső,
előre nem látható körülmények (vis major) merülnek fel, amelyek megakadályozzák
a szerződés teljesítését. Ilyen körülmények: háborús cselekmények, lázadás,
szabotázs, robbantásos merénylet vagy más szükséghelyzet, elemi csapás, árvíz,
tűzvész, villámcsapás, illetve más természeti katasztrófa, munkabeszüntetés, a
honvédelmi törvény, rendőrségi törvény alapján feljogosított szervek
rendelkezésére tett intézkedés.
4.14. Előfizető
tudomásul veszi, hogy Szolgáltató bármely szerződéses kötelezettségeinek
teljesítéséhez jogosult alvállalkozót vagy más közreműködőt igénybe venni.
Előfizető a Szerződésből fakadó kötelezettségeinek teljesítésére alvállalkozót
(teljesítési segédet) igénybe vehet, azok tevékenységéért azonban úgy felel,
mintha azt maga végezte volna.
4.15. A Szolgáltató a harmadik fél szolgáltatásainak ügyintézéséhez csak támogatást nyújt. Ilyen szolgáltatások a bankkártyás fizetés (amelyet a Barion Payment Zrt. biztosít: www.barion.com/hu/), és a számla kiállítás (melyet a KBOSS.hu Kft. biztosít: www.szamlazz.hu). A harmadik fél szolgáltatásaihoz szükséges igénybevételi feltételek biztosítása (regisztrációk és egyéb feladatok elvégzése) az Előfizető felelőssége.
5. A Szerződés hatálya és megszűnése
5.1. A
Szerződés az online felületen történő szerződéskötésre vonatkozóan a
Szolgáltató honlapján meghatározottak szerint, határozatlan időre jön létre.
5.2. A
szerződéskötés menete:
- Az Előfizető a megrendelését online, a Szolgáltató internetes oldalán juttathatja el Szolgáltató felé:
- A Megrendelés felület alatt Előfizetőnek:
- ki kell választania a megrendelni kívánt Szolgáltatás Csomagot,
- valamint ki kell töltenie saját adatait,
- Végül Előfizetőnek véglegesíteni kell a megrendelését.
5.3. Az
adatbeviteli hibák javítására a felületen keresztül végig lehetőség van egészen
a megrendelés véglegesítéséig.
5.4. A
megrendelés leadására, szerződéskötésre magyar nyelven van lehetőség. A
Szolgáltatásra vonatkozó ÁSZF magyar nyelven érhető el.
5.5. Az
elküldött megrendelés megérkezését Szolgáltató legkésőbb a megérkezését követő 5
munkanapon belül visszaigazoló email útján visszaigazolja Előfizető részére,
mely visszaigazoló email tartalmazza az Előfizető által a vásárlás, illetve
regisztráció során megadott adatokat, rendelés számát, valamint a rendelés
dátumát. E visszaigazoló email Szolgáltató részéről az Előfizető által tett
megrendelés elfogadásának minősül. A rendelés elfogadásával Szolgáltató és
Előfizető között érvényes szerződés jön létre. Amennyiben a visszaigazolás a
rendelés megérkezésétől számított 5 munkanapon belül nem érkezik meg
Előfizetőhöz, illetve Szolgáltató nem fogadja el Előfizető rendelését,
Előfizető mentesül a rendelési kötöttség alól. Az Előfizető rendelésétől
számított 5 munkanapon túl érkező visszaigazoló email nem tekinthető
Szolgáltató részéről a rendelés elfogadásának.
5.6. Szolgáltató
lehetőséget biztosít szóbeli és email útján történő megrendelésre is. Ebben az
esetben Előfizető a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó rendelést szóban
vagy írásban, a telefonos vagy emailes ügyfélszolgálaton keresztül teszi meg.
Szolgáltató 5 munkanapon belül az általa nyújtott szóbeli tájékoztatást
megerősítő visszaigazolást küld email útján Előfizető részére. E visszaigazoló
email Szolgáltató részéről az Előfizető által tett megrendelés elfogadásának
minősül. A rendelés elfogadásával Szolgáltató és Előfizető között érvényes
szerződés jön létre.
5.7. Szolgáltató
internetes honlapján vagy email útján vagy telefonon keresztül kötött szerződés
nem minősül írásbelinek, azt Szolgáltató nem iktatja.
5.8. A
Szerződést bármely Fél indokolás nélkül felmondhatja. Előfizetőnek lehetősége
van a Szerződést azonnali hatállyal vagy az aktuális számlázási időszak utolsó
napjára felmondani Előfizető általi felmondás esetén a felmondás
érvényességének feltétele, hogy Előfizetőnek ne legyen lejárt díjtartozása vagy
(előrefizetéses díjkonstrukció esetén) esedékes díjbekérője. A felmondási
időszak végéig Szolgáltató köteles a Szolgáltatásokat nyújtani, Előfizető pedig
a vonatkozó díjakat kifizetni. Szolgáltató a szerződést az aktuális, kifizetett
számlázási időszak utolsó napjával mondhatja fel rendes felmondással.
5.9. A
Szerződést bármely Fél azonnali hatállyal felmondhatja, ha a másik Fél a Szerződésből
fakadó kötelezettségét súlyosan megsérti. Előfizető általi súlyos
szerződésszegésnek minősül különösen, ha Előfizető a Szerződés alapján igénybe
vett Szolgáltatásokért járó ellenérték megfizetésével 14 napon túli késedelembe
esik. Ebben az esetben Szolgáltató a késedelemmel érintett 15. napon azonnali
hatállyal felmondja a Szerződést, az Előfizető hozzáférését a rendszerhez
megszüntetheti és az Előfizető rendelkezésére bocsátott tárhelyen tárolt
adatokat vissza nem állítható módon azonnal törölheti.
5.10. A
Szerződés felmondása írásban, emailben vagy a Szolgáltatás vonatkozó felületén
tehető meg. Előfizető a Szerződés felmondására kizárólag akkor jogosult, ha
nincs fennálló díjtartozása.
5.11. Az
Előfizető a Szerződés megszűnéséig köteles a Szolgáltatás keretében általa
feltöltött adatokat eltávolítani. A Szerződés megszűnésekor az ilyen adatok
automatikusan törlésre kerülnek.
6. A Szerződés módosítása
6.1. Előfizető
az Online ügyfélkapu felületen jogosult az általa igénybe vett Szolgáltatással
kapcsolatos technikai paramétereket önállóan módosítani. Bizonyos
módosításoknak feltétele, hogy Előfizetőnek ne legyen lejárt díjtartozása.
Szolgáltató a változtatást csak akkor jogosult megtagadni, ha a módosított
Szolgáltatás nyújtásához nem áll rendelkezésére megfelelő kapacitása vagy ha a
módosítás végrehajtása esetén a Szolgáltatás nyújtásához szükséges műszaki
feltételek nem teljesülnének.
6.2. Az
igénybe vett Szolgáltatások bővítése esetén a módosítás hatályba lépésének
feltétele, hogy Előfizető a kapcsolódó díjtöbblet aktuális számlázási időszakra
eső időarányos részét a Szolgáltató részére megfizesse. Az igénybe vett
Szolgáltatások csökkentése esetén Előfizető díjvisszatérítésre nem jogosult.
6.3. Szolgáltató
jogosult a Szolgáltatásra vonatkozó Díjszabást a piaci viszonyoknak és az
általa igénybe vett közreműködők Díjszabásának figyelembevételével rendszeresen
felülvizsgálni és szükség esetén módosítani. Szolgáltató a Díjszabás
módosításáról annak hatályba lépését legalább 15 nappal megelőzően köteles
írásban vagy emailben értesíteni Előfizetőt. A módosítás a már folyamatban
lévő, díjfizetéssel már rendezett tárgyidőszakban fizetendő díjakat nem érinti.
6.4. Szolgáltató
továbbá indokolt esetben igényelheti a Szerződés feltételeinek módosítását. Ez
esetben a módosított szerződésszöveget (illetve a módosított szerződésre mutató
hivatkozást) a Szolgáltató köteles az Előfizetőnek a módosítás hatályba lépését
legalább 30 nappal megelőzően írásban vagy email útján elküldeni. Ha Előfizető
a Szerződést a Szolgáltató módosítási javaslatának elküldését követő 15 napon
belül nem mondja fel rendes felmondással, úgy a Szolgáltató módosítási
javaslata az Előfizető részéről elfogadottnak minősül.
6.5. A
Szerződés bármilyen egyéb módosítása csak közös megegyezés alapján, írásban
érvényes.
7. Együttműködés és kapcsolattartás
7.1. Felek
az emailt hivatalos írásos formának fogadják el egymás közötti
kommunikációjukban. Az értesítés hivatalos módja az email. Szolgáltató minden
közleményét, értesítését emailben küldi az Előfizetőnek.
7.2. Előfizető
és Szolgáltató köteles együttműködni, ennek során Szerződés teljesülésével
kapcsolatos minden lényeges körülményről kötelesek a másik Felet haladéktalanul
írásban tájékoztatni. Sürgős esetben telefonon közölt üzeneteket kötelező
írásban (visszaigazolt email útján vagy ajánlott levélben) megerősíteni.
7.3. Előfizető
a Megrendelőlapon megadja a kapcsolattartó személy vagy személyek adatait és
döntési jogosultságaikat.
7.4. Előfizető
a Szolgáltatás megrendelése és igénybevétele során köteles valós adatokat
megadni. Előfizető felelős a kapcsolattartói adatai naprakészen tartásáért,
amennyiben változás áll be valamely adatban, köteles 15 napon belül az erre
rendelkezésre álló online felületen frissíteni a megváltozott adatokat. Szolgáltató
jogosult a megadott adatokat ellenőrizni, valamint belátása szerint további
azonosító adatokat, illetve dokumentumokat bekérni Előfizetőtől. Ilyen irányú
felhívás Előfizető általi elmulasztása esetén Szolgáltató jogosult a
Szolgáltatást felfüggeszteni, korlátozni, vagy a Szolgáltatás elindítását
megtagadni.
7.5. Előfizető
email útján jogosult a Megrendelőlapon megadott értesítési címeket
megváltoztatni. Szolgáltató az Előfizető 8 nappal előre történő írásbeli
értesítése mellett jogosult a Megrendelőlapon megadott értesítési címeket
megváltoztatni.
7.6. Szolgáltató
az Előfizetőt a kapcsolattartás során megadott email cím alapján azonosítja,
így Előfizető a kapcsolattartás során köteles a kapcsolattartás céljára
megadott email címének segítségével felvenni Szolgáltatóval a kapcsolatot.
7.7. Azokban
az esetekben, ahol a Szerződés emailben történő közlést tesz lehetővé az
email-üzenet kézbesítettnek minősül az elküldést követő 2. munkanapon, kivéve,
ha az üzenet kézbesítésének meghiúsulását hibaüzenet jelezte vissza a küldő Fél
felé.
7.8. Sürgős
intézkedés szükségessége esetén Szolgáltató megkísérli felvenni a kapcsolatot
Előfizetővel az Előfizető által megadott elérhetőségeken. Ha Előfizető nem
elérhető, úgy Szolgáltató – az Előfizető érdekeit is figyelembe véve – saját
belátása szerint jár el, ennek keretében megteheti a szükségessé váló
intézkedéseket. Ilyen esetben ezen intézkedésekre tekintettel Szolgáltató
anyagi felelősséggel nem tartozik. Szolgáltató egyéb esetekben kizárólag Előfizető
felhatalmazása esetén módosít vagy töröl Előfizető által feltöltött adatot.
7.9. Szolgáltató
jogosult alvállalkozót vagy más közreműködőt igénybe venni a Szolgáltatás
nyújtásában, Előfizető külön hozzájárulása nélkül is.
7.10. Előfizető
a Szolgáltatást harmadik személyekre át nem ruházhatja Szolgáltató előzetes
írásbeli engedélye nélkül. E kötelezettség megszegése Előfizető súlyos
szerződésszegésének minősül.
7.11. Előfizető
tudomásul veszi, hogy Szolgáltató egyes esetekben (pl. telefonos támogatáskérés
esetén) az eljáró személy személyes adatait igényelheti és ellenőrizheti, és az
igényelt (támogatási stb.) szolgáltatás nyújtását a sikeres azonosítástól
teheti függővé.
7.12. Szolgáltató
jogosult az eszközei és hálózata biztonsága érdekében rendszereit felügyelni,
indokolt esetben saját hálózata, az Előfizető és mások hálózata védelme
érdekében rendkívüli és azonnali intézkedéseket foganatosíthat; ilyen esetben
Előfizető az ezzel járó esetleges Szolgáltatáskorlátozás vagy egyéb kár esetén
Szolgáltatóval szemben kárigényt nem érvényesíthet.
7.13. Szolgáltató
együttműködik az eljáró hatóságokkal, bíróságokkal bármilyen jogsértés
felderítése érdekében; ennek keretében Szolgáltató eleget tesz különösen az
ilyen hatóságok vagy bíróságok esetleges adatszolgáltatási felhívásának. Ilyen
esetben Előfizető kárigényt nem érvényesíthet.
7.14. Fent
nem szabályozott kérdésekben Felek a Ptk. vonatkozó paragrafusainak hatályát
elfogadják és jogvita esetén elismerik a területileg illetékes bíróság
illetékességét.